Erőszakmentes, együttműködő kommunikáció (EMK) alapfogalmak

vagy jelentkezz be, hogy megnézhesd ezt a tanfolyamot.

A tanfolyamot tartják

Ónodi Ágnes és Redő Júlia EMK‒trénerek.


Lépjetek ki a “kinek van igaza?” taposómalmából

…és tegyétek át a fókuszt a kapcsolatra! Élvezzétek az együttérzéssel teli találkozásokat akár még a konfliktusokban is – majd találjátok meg együtt a közös megoldást! Az EMK a felnőtt kapcsolataidban és a szülő-gyerek relációban egyaránt jól használható.


Mit kapsz a tanfolyamon?

A tiszta magyarázatok, a szemléletes példák és szituációs játékok, a megjegyzést segítő eszközök és színek, a tippek és a játékok a gyakorláshoz mind arról gondoskodnak, hogy a látottak valóban a tiéddé váljanak.

Megtanuljuk
  • a fókuszváltást a megszokott kommunikációnk és az EMK-s szemlélet között;
  • fölismerni az ítéleteinket és megkülönböztetni a tiszta kommunikációtól;
  • az EMK négy lépését,
  • és azt, hogyan jutunk el az ítéleteinktől odáig, hogy tiszta megfigyeléssel, érzéssel, szükséglettel és kéréssel fogalmazzuk meg azt, ami bennünk van.

Tovább is van…

Az alapkurzusunkon megtanuljuk a négy lépéshez kapcsolódó elméleti információkat, és azok gyakorlati alkalmazását önmagunkban. Erre épül tanfolyamunk következő része (előkészületben), amiben a kommunikáció olyan kisebb tényezőit tanuljuk, amik viszont hiába kisebbek, mégis elengedhetetlenek a sikerhez: ahhoz, hogy kölcsönösen meghalljuk és megértsük egymást.


Támogató facebook-csoport a nálunk tanulóknak

Nem vagy egyedül a tanulásban! Azoknak, akik tőlünk tanulnak EMK-t, zárt facebook-csoportot üzemeltetünk, ahol folyamatos szakmai támogatásunkkal tesszük még hatékonyabbá a tanulást. Tedd föl a kérdéseidet, oszd meg a tapasztalaidat, tanulj mások dilemmáiból!

Vedd meg a tanfolyamunkat, és csatlakozz a facebook-csoporthoz te is!


Az EMK-t gyerek(ek)kel használnád?

A tanfolyamon az EMK-t felnőtt szemmel nézzük és tanuljuk. Az EMK törvényszerűségei természetesen a gyerekekre is érvényesek, ezért ha gyerek fókusszal vagy itt, neked is az EMK alapkurzusunkat ajánlom. Azonban ahhoz, hogy gyerekkel is életre keljen ugyanez, egészítsd ki az EMK alapkurzust a gyerekek életkori sajátosságairól szóló tanfolyamsorozatunkkal (előkészületben).

Leckék

Hogyan találkozott Juli és Ági először az EMK-val – és mi ebben az érdekes neked?

Hossz: 16 perc

Juli anyukája, Jónai Éva Hava hozta be a módszer Magyarországra. Így könnyű….! – gondolnád. Ezért is izgalmas a története, amiből kiderül, hogy mi volt mégis nehéz abban, hogy befogadja azt, amit az EMK kínál. Furcsa? Természetellenes? Szokatlan? Hogy lehet ekkorát változni? Hiteles így a kommunikáció? Légy tanúja, hogyan birkózott meg Juli azokkal a nehéz témákkal, […]

Nézzük meg, konfliktushelyzetben hogyan működik az EMK

Hossz: 14 perc

Vágjunk bele! Eljátszunk egy hétköznapi konfliktushelyzetet, méghozzá kétféle verzióban, majd megnézzük, hogyan tudjuk átformálni a szituációt az EMK segítségével. Min változtathatunk? Melyikünk változtathat? És ez milyen különbséget hoz a váltás a szokásos reagálási módunkról az EMK-ra? Mit várhatunk a váltástól: mi az EMK célja tulajdonképpen? Ezt fontos értenünk ahhoz, hogy váltani tudjunk erre az új, sokkal […]

Az EMK lépései

Hossz: 39 perc

A szokásos kommunikációnkban van, hogy a másikat bántjuk, van, amikor önmagunkat. Mi a különbség? Az EMK szemlélete ráébreszt, hogy végeredményben semmi. Hogyan lépjünk ki a bántásból? Milyen más lehetőségünk van a nehéz helyzetekben? Végigkövetjük az EMK lépéseit: térképet rajzolunk, hogy legyen mi alapján közlekednünk, ha kapcsolódni szeretnénk egy helyzetben. Közben azt is megtudjuk, hogy miért […]

Az EMK négy lépése – 1. A megfigyelés

Hossz: 23 perc

  Mire jó a megfigyelés? Mi a célja, avagy mit nyerünk, ha megkeressük a helyzetben a megfigyelést? Hogyan tudunk jó megfigyelést tenni, olyat, ami hatékonyan szolgálja a kapcsolódást? Juli és Ági újabb szerepjátékából megérezheted a bőrödön a megfigyelés erejét. Találd meg, hogy pontosan mire reagálsz: elkülönítjük a „külső” és „belső” megfigyelést – ezzel fantasztikusan hatékony […]

Az EMK négy lépése – Gyakoroljuk a megfigyelést

  Eljátszunk sok-sok példát, amikor megfigyelést igyekszünk tenni, de a megfigyelésünk nem sikerül úgy, hogy az a kapcsolódást szolgálja. Sorra vesszük a megfigyelés útjában álló leggyakoribb buktatókat, és mindre keresünk EMK-s alternatívát. Végül összefoglaljuk, hogy mi mindent tanultunk a megfigyelésről, hogy tovább lépjünk az EMK második lépésére, az érzésekre.

Az EMK négy lépése – 2. Az érzések

Hossz: 21 perc

  Jönnek az érzések! Elragadnak és tele vagyunk energiával. De mit kezdjünk velük? Ebből a leckéből ehhez kapsz egy csokor jól működő eszközt a kezedbe. Megfigyelted már, hogy az érzésekkel milyen testérzetek járnak? Hol érzed a dühöt/a félelmet/a szomorúságot/a lelkesedést/a megkönnyebbültséget a testedben? Megtanuljuk, hogy ha erre figyelünk, az hogyan segít ez az érzéseink beazonosításában. […]

Az EMK négy lépése – Gyakoroljuk az érzéseket

  Hogy kerül a képbe egy lufi?! Segít megérteni, hogy az érzéseink teljesen hozzánk tartoznak. Kipróbáljuk a lufival azt is, hogy milyen az, ha megpróbáljuk beazonosítani a másik ember érzéseit. És vajon mi lesz, ha nem találom el a másik érzését?

Az EMK négy lépése – 3. Az erőforrások vagy szükségletek

Hossz: 22 perc

  Képbe kerülnek az erőforrások, és ezzel föltárul előttünk az EMK igazi, nagy ereje. Kulcsot kapunk a kezünkbe, amivel megértjük, mi a fontos nekünk igazán az adott helyzetben. Általában azt gondoljuk, hogy ahogy vagyunk, amit érzünk, annak az oka az, ami történt. Pedig az ok belül van: milyen szükségletem sérült, amire reagálok érzelmeimmel, tetteimmel, szavaimmal? […]