A tanfolyamot tartják
Ónodi Ágnes és Redő Júlia EMK‒trénerek.
Lépjetek ki a “kinek van igaza?” taposómalmából
…és tegyétek át a fókuszt a kapcsolatra! Élvezzétek az együttérzéssel teli találkozásokat akár még a konfliktusokban is – majd találjátok meg együtt a közös megoldást! Az EMK a felnőtt kapcsolataidban és a szülő-gyerek relációban egyaránt jól használható.
Mit kapsz a tanfolyamon?
A tiszta magyarázatok, a szemléletes példák és szituációs játékok, a megjegyzést segítő eszközök és színek, a tippek és a játékok a gyakorláshoz mind arról gondoskodnak, hogy a látottak valóban a tiéddé váljanak.
Megtanuljuk
- a fókuszváltást a megszokott kommunikációnk és az EMK-s szemlélet között;
- fölismerni az ítéleteinket és megkülönböztetni a tiszta kommunikációtól;
- az EMK négy lépését,
- és azt, hogyan jutunk el az ítéleteinktől odáig, hogy tiszta megfigyeléssel, érzéssel, szükséglettel és kéréssel fogalmazzuk meg azt, ami bennünk van.
Tovább is van…
Az alapkurzusunkon megtanuljuk a négy lépéshez kapcsolódó elméleti információkat, és azok gyakorlati alkalmazását önmagunkban. Erre épül tanfolyamunk következő része (előkészületben), amiben a kommunikáció olyan kisebb tényezőit tanuljuk, amik viszont hiába kisebbek, mégis elengedhetetlenek a sikerhez: ahhoz, hogy kölcsönösen meghalljuk és megértsük egymást.
Támogató facebook-csoport a nálunk tanulóknak
Nem vagy egyedül a tanulásban! Azoknak, akik tőlünk tanulnak EMK-t, zárt facebook-csoportot üzemeltetünk, ahol folyamatos szakmai támogatásunkkal tesszük még hatékonyabbá a tanulást. Tedd föl a kérdéseidet, oszd meg a tapasztalaidat, tanulj mások dilemmáiból!
Vedd meg a tanfolyamunkat, és csatlakozz a facebook-csoporthoz te is!
Az EMK-t gyerek(ek)kel használnád?
A tanfolyamon az EMK-t felnőtt szemmel nézzük és tanuljuk. Az EMK törvényszerűségei természetesen a gyerekekre is érvényesek, ezért ha gyerek fókusszal vagy itt, neked is az EMK alapkurzusunkat ajánlom. Azonban ahhoz, hogy gyerekkel is életre keljen ugyanez, egészítsd ki az EMK alapkurzust a gyerekek életkori sajátosságairól szóló tanfolyamsorozatunkkal (előkészületben).
Leckék
Miről szól ez a tanfolyam, és hova juthatsz el vele?
ElőzetesHogyan találkozott Juli és Ági először az EMK-val – és mi ebben az érdekes neked?
Juli anyukája, Jónai Éva Hava hozta be a módszer Magyarországra. Így könnyű….! – gondolnád. Ezért is izgalmas a története, amiből kiderül, hogy mi volt mégis nehéz abban, hogy befogadja azt, amit az EMK kínál. Furcsa? Természetellenes? Szokatlan? Hogy lehet ekkorát változni? Hiteles így a kommunikáció? Légy tanúja, hogyan birkózott meg Juli azokkal a nehéz témákkal, […]
Nézzük meg, konfliktushelyzetben hogyan működik az EMK
Vágjunk bele! Eljátszunk egy hétköznapi konfliktushelyzetet, méghozzá kétféle verzióban, majd megnézzük, hogyan tudjuk átformálni a szituációt az EMK segítségével. Min változtathatunk? Melyikünk változtathat? És ez milyen különbséget hoz a váltás a szokásos reagálási módunkról az EMK-ra? Mit várhatunk a váltástól: mi az EMK célja tulajdonképpen? Ezt fontos értenünk ahhoz, hogy váltani tudjunk erre az új, sokkal […]
Az EMK lépései
A szokásos kommunikációnkban van, hogy a másikat bántjuk, van, amikor önmagunkat. Mi a különbség? Az EMK szemlélete ráébreszt, hogy végeredményben semmi. Hogyan lépjünk ki a bántásból? Milyen más lehetőségünk van a nehéz helyzetekben? Végigkövetjük az EMK lépéseit: térképet rajzolunk, hogy legyen mi alapján közlekednünk, ha kapcsolódni szeretnénk egy helyzetben. Közben azt is megtudjuk, hogy miért […]
Az EMK négy lépése – 1. A megfigyelés
Mire jó a megfigyelés? Mi a célja, avagy mit nyerünk, ha megkeressük a helyzetben a megfigyelést? Hogyan tudunk jó megfigyelést tenni, olyat, ami hatékonyan szolgálja a kapcsolódást? Juli és Ági újabb szerepjátékából megérezheted a bőrödön a megfigyelés erejét. Találd meg, hogy pontosan mire reagálsz: elkülönítjük a „külső” és „belső” megfigyelést – ezzel fantasztikusan hatékony […]
Az EMK négy lépése – Gyakoroljuk a megfigyelést
Eljátszunk sok-sok példát, amikor megfigyelést igyekszünk tenni, de a megfigyelésünk nem sikerül úgy, hogy az a kapcsolódást szolgálja. Sorra vesszük a megfigyelés útjában álló leggyakoribb buktatókat, és mindre keresünk EMK-s alternatívát. Végül összefoglaljuk, hogy mi mindent tanultunk a megfigyelésről, hogy tovább lépjünk az EMK második lépésére, az érzésekre.
Az EMK négy lépése – 2. Az érzések
Jönnek az érzések! Elragadnak és tele vagyunk energiával. De mit kezdjünk velük? Ebből a leckéből ehhez kapsz egy csokor jól működő eszközt a kezedbe. Megfigyelted már, hogy az érzésekkel milyen testérzetek járnak? Hol érzed a dühöt/a félelmet/a szomorúságot/a lelkesedést/a megkönnyebbültséget a testedben? Megtanuljuk, hogy ha erre figyelünk, az hogyan segít ez az érzéseink beazonosításában. […]
Az EMK négy lépése – Gyakoroljuk az érzéseket
Hogy kerül a képbe egy lufi?! Segít megérteni, hogy az érzéseink teljesen hozzánk tartoznak. Kipróbáljuk a lufival azt is, hogy milyen az, ha megpróbáljuk beazonosítani a másik ember érzéseit. És vajon mi lesz, ha nem találom el a másik érzését?
Az EMK négy lépése – 3. Az erőforrások vagy szükségletek
Képbe kerülnek az erőforrások, és ezzel föltárul előttünk az EMK igazi, nagy ereje. Kulcsot kapunk a kezünkbe, amivel megértjük, mi a fontos nekünk igazán az adott helyzetben. Általában azt gondoljuk, hogy ahogy vagyunk, amit érzünk, annak az oka az, ami történt. Pedig az ok belül van: milyen szükségletem sérült, amire reagálok érzelmeimmel, tetteimmel, szavaimmal? […]
Az EMK négy lépése – Hogyan működnek együtt az érzések és az erőforrások? – gyarkolás
Megint a kártyákkal játszunk, de most a pirosakkal és a sárgákkal együtt. Megint egyedül is játszható játékot tanulunk, amivel gyakorolhatsz.
Az EMK négy lépése: 4. a kérés
A kérés jellemzői. Mire jó? Miért fontos? Miért érdemes a fajtáival foglalkozni.